Webdesign

Potřebujete vytvořit nový web?!? Ať už je to osobní portrét, firemní prezentace nebo e-shop, nic nepovažujeme za problém.

Všechny návrhy designu, které vytváříme, jsou originální, nepoužíváme žádné šablony a nikdy nekopírujeme design jiných firem. Díky tomu vám můžeme nabídnout originální webovou prezentaci, která podpoří vaše záměry. Spoluprací grafika a webdesignéra dostáváte od nás unikátní řešení s neotřelým designem. Nahlédněte do galerie náhledů již zrealizovaných webů a nechte se jimi inspirovat…




Máte již vytvořené svoje stránky, propagující produkty či služby a při zadání do vyhledávače se stránky nezobrazují?!? Přemýšlíte, jestli zaplatit vyhledávačům za uvedení firmy v placených odkazech?!? Pak je čas zastavit se a zvážit možnosti SEO. Několik posledních let se věnujeme této problematice a určitě vám můžeme nabídnout řešení.

Co je to vlastně SEO?!?

Search Engine Optimization (SEO) je optimalizace stránek pro vyhledávačevíce o SEO zde… Zjednodušeně se jedná o konkrétní techniky zabývající se způsobem, jak umístit stránky na co nejlepší pozici ve vyhledávání (Google, Seznam, Centrum…). Skutečným cílem SEO je nalezitelnost informací. A informace vždy hledají lidé. Vyhledávače jsou tedy jen nástroj k vyhledávání…

Víte, že Google má ve své databázi přes 1 trilion webových stránek?!? A jejich počet každým dnem roste. Například při zadání slova „bylinky“ vám Google nabídne 2,7 milionu stránek, Seznam 950 tisíc. Je tedy zřejmé, že uspět v takovéto konkurenci není snadné. Představíme Vám nejdříve několik oblastí, které se SEO úzce souvisí a mohou vám zvýšit pozici vaší webové stránky.

Pokud nejste dostatečně trpěliví nebo potřebujete zviditelnit vaše stránky ihned a jste ochotni do reklamy investovat, můžete využít placené odkazy – systémy PPC. Inzerent zde neplatí za zobrazování reklamy, ale za proklik na svoje stránky. Odkaz může být grafický i textový a za nejefektivnější se považuje reklama přímo ve vyhledávačích. Takováto kontextová reklama se tak zobrazuje zákazníkům, u nichž je předpoklad, že vzhledem k tomu, že navštěvují stránky obsahově související s vámi inzerovaným produktem, budou jejich sdělením více oslovováni.

Další oblastí, která se SEO úzce souvisí je on-line public relations. Jedná se o budování vztahů s veřejností prostřednictvím internetu, například publikováním článků, přispíváním do diskuzí, vkládání erudovaných a věcných komentářů, umísťování tiskových zpráv… Pozor: při psaní nezapomeňte vhodně a účelově odkazovat zpět na svoje stránky 

Získávání zpětných odkazů – Link building a link baiting. Je potřeba se soustředit zejména na odborné a odvětvové servery s podobnou tematikou. Odkazy můžete vyměnit se svými partnery i dodavateli. Dále můžete odkazy získávat: přirozeným způsobem, registrací do katalogů, PR zprávy, účastí ve fórech, na vlastních satelitních webech, publikováním na blogu…

Efektivní oblastí elektronického marketingu je E-mailing. Nemyslíme tím, nevyžádanou poštu, ale vyžádané informace, newslettery a elektronické zpravodaje. Zabudování možnosti e-mailingu do komerčních stránek, možnost odběru a samozřejmě odhlášení newsletteru by mělo dnes již být standardem. Do této oblasti spadají i reklamní patičky v e-mailech – ať již to je formou podpisu našeho vlastního e-mailu, nebo placená reklamní sdělení v e-mailech neemailových provozovatelů.

Zajímavostí je tzv. virální marketing, který se často šíří samovolně jako virus. Tedy v dobrém slova smyslu. Zde uživatele reklamní sdělení baví natolik, že ho rád přepošle dál. Taková reklama je prakticky zadarmo. A pokud je dostatečně vtipná, lidé si ji mezi sebou přeposílají navzájem. Navíc i ti největší odpůrci klasické reklamy přijmou e-mailový vtip od kamaráda zcela jinak než klasickou reklamu v televizi.

Podobnou roli mohou splnit i další multimédia. Zajímavé prezentace na CD, DVD, katalogy, návody apod. Do této kategorie spadají i volně šiřitelné aplikace, které můžete dostat v časopise na CD, různé trial nebo funkčně omezené programy, jízdní řády, mapy atd.

V neposlední řadě je to mobilní marketing prováděný prostřednictvím internetu – komunikace prostřednictvím sms, mms, možnost stahování tapet, pozadí, log…

Reklamní bannery jsou nejznámější a nejrozšířenější oblastí elektronického marketingu a to placené i neplacené. Bannery mohou být ozvučené, animované, statické dle potřeb klienta. Prodávají se většinou na předem stanovený časový úsek a slouží hlavně k podpoře značky – jména firmy.

Mezi další marketingové nástroje patří affiliate marketing – informace o produktech, které zákazníci šíří za určitou provizi (soutěže, slevové kupony, věrnostní programy…).

Na závěr Vám předložím porovnání SEO a internetové reklamy:

SEO výhody:
+ inzerent nehledá zákazníka, ale zákazník inzerenta a to prostřednictvím vyhledávačů a katalogů,
+ efektivní pro dlouhodobý přísun kvalitních návštěvníků,
+ po počáteční optimalizaci lze stálý přísun návštěvníků udržovat za nižší prostředky.

SEO nevýhody:
_ výsledky se nedostaví ihned,
_ vysoce konkurenční prostředí může vyčerpávat, snižuje se efektivita vložených prostředků,
_ nehodí se pro krátkodobé kampaně.

Internetová reklama výhody:
+ rychlý nárůst návštěvnosti,
+ flexibilita, možnost okamžité změny strategie,
+ volba více formátů a oslovení.

Internetová reklama nevýhody:
_ z dlouhodobého hlediska dražší než SEO,
_ ve vysoce konkurenčním prostředí mohou být náklady na kampaň také vysoké,
_ oslovuje také zákazníky, kteří nemusí mít o produkt zájem, stává se tak méně efektivní.

Vysvětlili jsme si pár důležitých pojmů a přejděme k samotné SEO optimalizaci…



Občanské sdružení Cantes